wtorek, sierpnia 14, 2018

Chrzest, Komunia czy 18-nastka - jak nie dać się zwariować?

     Nigdy nie byłam Chrzestną, ani bliską Ciocią. Nie do końca wiedziałam jak działa świat "rodzinnych imprez". Odkąd mam dziecko zderzyła się z rzeczywistością, która przestała być zabawna, a z której jeszcze tak niedawno się śmiałam przeglądając facebooka i śmieszne zdjęcia z podpisami o wygórowanych prezentach na różne okazje. 



Niedawno jakoś przez przypadek trafiłam na jakiejś grupie na facebooku na dyskusję o tym ile powinno się dać dziecku na Chrzest, Komunię i 18-nastkę. Wypowiadały się różne osoby, te które są bliską rodziną, Chrzestnymi lub rodziną, która widuje się raz na 5 lat. I jak niektórzy zaczęli "rzucać" stawki tj ile dać do koperty to aż we mnie się zagotowało. Wszyscy śmieją się np z Księży, że za udzielenie ślubu to "co łaska", a w sumie mają swój cennik. Mówiąc szczerze rodzice dzieci również taki cennik mają! I tak jest przerażające, bo nigdy w ten sposób nie podchodziłam do tego. Uważałam i nadal uważam, że każdy daje czy kupuje to co może, a nie to co ktoś od niego oczekuje. Dodatkowo nie zapraszam kogoś z kim nie mam kontaktu przez np cały rok na Chrzest dziecka tylko dlatego, żeby dostać więcej... jest to dla mnie żenujące. Wiecie co powinno się dawać? PREZENTY. Dlaczego? Żeby rodzice nie rozporządzali prezentem dziecka tj pieniędzmi, tylko żeby dziecko miało coś z tej okazji. Co najlepiej kupić? Najpierw najlepiej zadzwonić do rodziców i zapytać czy coś takiego dziecko ma, a jak nie to czy rodzice się zgadzają - nie mam na myśli quada czy psa bo to są bardzo nietrafione pomysły.

1. Biżuteria

Ponadczasowa, elegancka i na pewno pamiątka na całe życie. Jest to zawsze dobry prezent czy na Chrzest, Komunię czy 18nastkę. Wybór jest duży, zależny oczywiście od płci dziecka. Chłopcu można kupić krzyżyk z łańcuszkiem, a dziewczynce kolczyki, pierścionek, medalik, bransoletkę itp itd. Moja siostra na Komunię Św. dostała złoty pierścionek, który teraz nosi jako dorosła kobieta. Co prawda pierścionek przeleżał 10 lat, ale dalej jest piękny.



2. Zabawki

Na Chrzest super opcją są zabawki sensoryczne, biało-czerwono-czarne, maty edukacyjne czy nawet maty piankowe bardzo dobrej jakości (jest to koszt  ponad 200, czasami 300 zł). Na Komunię zamiast super quada czy innej elektrycznej deski, można kupić np hulajnogę, rolki czy rower ( w zależności czy jest się Chrzestnym, czy kimś z dalszej rodziny).

3. Vouchery

Idealne na Chrzest - np Voucher do sklepu dla dzieci typu Smyk czy 5-10-15, na Komunię - do super wesołego miasteczka gdzieś w Polsce, jakiegoś świetnego aquaparku czy sklepu takiego jak Decathlon itp, itd., na 18nastkę w zależności od preferencji osoby obdarowywanej, ale można wybrać nawet przejażdżkę czołgiem, jeśli ktoś ma takie zajawki. Czy nie jest to lepsze niż włożenie 300 zł do koperty?

4. Różnorodności

Na Chrzest bardzo fajną pamiątka jest srebrna łyżeczka czy spersonalizowana metryka urodzenia, na Komunię piękny personalizowany album na zdjęcia wraz z instaxem, a na 18nastkę "pudełko przydatnych gadżetów dla dorosłej osoby" czy inny śmieszny gadżet na wkroczenie w dorosłość. 


Jest pełno możliwości z których możemy korzystać, niekoniecznie musimy dawać tyle ile wszyscy i robić to co wszyscy. Świat dookoła nas jest zbyt piękny i kolorowy, pełny wrażeń i przeżyć, żeby podporządkowywać się i iść razem z całym tłumem. Na stronie https://lovvi.pl/prezenty/chrzest znajdziecie wiele pomysłów na prezenty na różne okazje. Warto dać coś co również będzie pamiątką :)

A Wy jakie macie podejście do prezentów dla dzieci?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i wyrażania swojej opini! :)