wtorek, marca 03, 2015

Bransoletka ratująca życie

Jak już kiedyś pisałam jestem alergikiem, dokładniej mówiąc uczulają mnie orzechy. Nie jest to uczulenie, przy którym puchnę, nie mogę oddychać i może powodować śmierć, jednak może się w takie przerodzić. Na chwilę obecną jest to tylko pokrzywka i dolegliwości żołądkowe. Ale nie jadam samych orzechów od ponad połowy roku, także alergia mogła się zmienić i przybrać mocniejsze symptomy. Jednak jest jedna mała rzecz, która w takich przypadkach może uratowac ludzkie życie...



Mowa jest o bransoletce zwanej ICEstripe. Jak pewnie wiecie, dobrze jest mieć w telefonie zapisaną związaną z nami osobę, która wie o naszym zdrowiu jak najwięcej (mama, tata, mąż, żona, chłopak, babcia, dziadek,siostra, itp...) pod nazwą ICE. W przypadku jakiegokolwiek wypadku ratownicy często patrzą w telefon i szukają własnie takiej osoby w książce telefonicznej. Niestety w Polsce jest jeszcze bardzo niska świadomość jak dobrze dbać o swoje życie gdy stanie się nam coś złego. Często przez brak numeru do bliskich, poza telefonem oczywiście, który np. może ulec zniszczeniu podczas wypadku, jest murem, przez który ratownicy się nie przebiją. Ustalenie grupy krwii trwa, tak samo jak historii choroby czy innych rzeczy. Nie dość, że mam uczulenie na orzechy to jestem również uczulona na niektóre składniki leków. Jeśli ratownik medyczny bądz lekarz podałby mi coś na co jestem uczulona mogłabym umrzeć właśnie z tego powodu, a nie z powodu ran, które doznałam. Dlatego, że często podróżuje, postanowiłam poszukać czegoś, co w razie wypadku da mi większe szanse na przeżycie, choć, mam wielką nadzieje, że nie będzie mi to potrzebne.

Czym jest ICEstripe?
ICEstripe to kolekcja unikalnych identyfikatorów, zawierających indywidualne dane, takie
jak: imię i nazwisko, grupę krwi, informacje o chorobach na które cierpi posiadacz ICEstripe,
oraz najważniejsze – numer kontaktowy do bliskiej osoby, którą należy zawiadomić w razie
nagłego wypadku. 
Pomyśl ile razy wyszedłeś z domu bez dokumentów? Może poszedłeś tylko do sklepu
naprzeciwko, a może na poranny jogging lub rower? Martwisz się gdy Twoje dziecko spóźnia się po szkole? Bliska Ci osoba cierpi na chorobę Alzheimera, lub cukrzycę? Telefon można zniszczyć, a dokumenty zgubić. Kim wtedy będziesz jeżeli nagle stracisz przytomność? Jak zareagują Twoi bliscy, jeśli nagle przepadniesz bez wieści?
Każdego roku tysiące ludzi trafia do szpitali na skutek wypadków komunikacyjnych, nagłych
zasłabnięć, udarów oraz różnego rodzaju chorób. Nieprzytomny człowiek, może liczyć tylko i wyłącznie na skuteczność służb medycznych, które nie posiadając żadnych danych na temat poszkodowanej osoby, mają bardzo utrudnione zadanie. ICEstripe jest zawsze w widocznym miejscu np. na ręce poszkodowanej osoby. Dzięki temu ratownicy błyskawicznie otrzymują podstawowe informacje na temat ofiary wypadku. Krótki zapis dotyczący grupy krwi, bądź choroby (np. cukrzyca), może w kilka sekund właściwie naprowadzić służby medyczne, które podejmą skuteczne działania. Ponadto numer kontaktowy do bliskiej osoby, pozwoli zawiadomić rodzinę o zaistniałym wypadku, oraz uzyskać więcej informacji o chorobach i przyjmowanych przez poszkodowanego lekach. Nawet jeżeli dzięki ICEstripe, zyskasz tylko kilka sekund, to pamiętaj, że gdy w grę wchodzi ratowanie życia, każda sekunda jest na wagę złota.

Dla kogo przeznaczony jest ICEstripe?
Identyfikator ICEstripe może, a nawet powinien nosić każdy, ponieważ nigdy nie wiemy czy,
kiedy i gdzie, będziemy potrzebować jego pomocy. Tylko w 2011 roku, w Polsce doszło do
40 000 wypadków na drogach, w których ucierpiało 54 000 osób. Pamiętajmy, że wypadki
komunikacyjne to tylko jedno z wielu zagrożeń, kiedy ICEstripe może okazać się niezastąpiony. Opaski ICEstripe są uniwersalne i mogą być zarówno doskonałym dodatkiem dla sportowca, eleganckim uzupełnieniem modnego stroju, czy też młodzieżowym gadżetem. Nigdy nie wiesz, kiedy będziesz potrzebował ICEstripe, jednak nosząc go codziennie na ręce,możesz być pewien, że Cię nie zawiedzie.
.

Niektóre organizacje promują noszenie przy sobie specjalnych kart z informacją ICE.
Niestety również nie jest to dobre rozwiązanie. Karta może w prosty sposób ulec zniszczeniu, może także zginąć w gąszczu dokumentów w portfelu, lub zagubić się w domu. ICEstripe, jest zawsze w widocznym miejscu np. na ręce, ratownicy nie będą musieli przetrząsać wszystkich kieszeni Twojego ubrania, torebki, plecaka czy portfela. Gdy liczy się czas, służby medyczne błyskawicznie otrzymają informację kim jesteś, jaką masz grupę krwi, na jakie dolegliwości cierpisz, oraz kogo należy powiadomić o tym co się z Tobą stało. Twoje dane zostaną wygrawerowane laserowo na identyfikatorze ze stali nierdzewnej. W ten sposób masz pewność, że nie ulegną zniszczeniu, a gdy Ty nie będziesz w stanie mówić za siebie, Twój ICEstripe pospieszy Ci z pomocą.
Pamiętaj, ICEstripe to nie tylko modny gadżet, ale też Twój najlepszy przyjaciel, który może
uratować Ci życie, a Twoim bliskim oszczędzić wielu zmartwień!

Teoretycznie, to co napisane jest wyżej to bajka, ładnie brzmiąca, ciekawa, zachęcająca do natychmiastowego zakupu. Jednak zgadzam się z nimi w 100%. Mam już swoją opaskę, którą może nie noszę codziennie, choć zapewne powinnam. Jednak zawsze, ale to zawsze zkładam ją go zamierzam jechać autem. Trzymam ją przy skrzyni biegów, aby nigdy o niej nie zapomnieć. I przepraszam Was za brak zdjęcia, ale zapomniałam wyjąć jej z auta i boję się, że jeśli ją wyjmę, to długo do auta nie wróci. Skleroza nie boli podobno. 

Jednak jak tylko będę gdzies jechać to postaram się, wziąc ze sobą aparat i zrobić jej zdjęcie chociaż w samochodzie.
Jakie dane posiadam? Imię, nawisko, grupę krwii (choć moja mam twierdzi, że w tych czasach to niebezpieczne, bo UWAGA UWAGA, mogą mnie porwać i wyciąć np. nerkę, niby śmieszne, ale może być prawdziwe :P), dwa numery kontaktowe i alergie (orzeczy, leki). 

Gdzie można kupić ICEstripe? Wystarczy kliknąć TU
Jeśli chodzi o kolor czy jako taki wygląd to są różne rodzaje, jak np. wersja slim gdzie bransoletka jest chudsza, wersja elite, którą mam ja.Jest jeszcze wersja sport i też coś dla naszego pupila. Można wybrać wielkośc bransoletki, dostepne rozmiary S,M i L, ale również kolory: czerwony, żółty, niebieski i czarny. Ja mam kolor czerwony, aby bransoletka od razu rzucała się w oczy. Cena za taki produkt to 40-70 zł w zależności jaką bransoletkę wybieramy.

Co o nich sądzicie?





Polecam
<a href="http://FRUPO.pl/">Sklep z artykułami dla dzieci i niemowląt FRUPO.pl</a>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i wyrażania swojej opini! :)