środa, listopada 04, 2015

Henna do włosów z firmy Orientana - gorzka czekolada

Ostatnio odkryłam nowa henna do włosów firmy Orientana i jako wielbicielka farbowania włosów henną musiałam ją wypróbować. Wcześniej używałam henny z Khadi, która się w miarę sprawdzała, jak jesteście ciekawe jak wypada przy niej Orientana zapraszam na recenzję.


Może zacznijmy od tego, że mamy dwie wielkości henny. Mniejsza o pojemności 50g do włosów pół długich i krótkich oraz 100g do włosów długich. Produkt znajduje się w tekturowej tubie z aluminiową przykrywką, na której mamy wytłumaczone krok po kroku jak przygotować włosy, nałożyć hennę oraz jak postępować po farbowaniu. W opakowaniu znajduje się henna, foliowy czepek oraz rękawiczki(w 100g opakowaniu znajdziemy 2 pary).
W skrócie niczym nie różni się ona od henny Khadi, musimy (najlepiej kilka razy) przed nałożeniem umyć włosy szamponem bez silikonów, żeby henna dogłębnie „weszła” we włosy. Następnie nakładamy rozrobiona hennę na wilgotne włosy, przykrywamy czepkiem i ręcznikiem (żeby utrzymać ciepło) i trzymamy ją od 30 minut do 2 godzin. Zmywamy ją wodą i nie myjemy włosów przez kolejne 2 dni żeby henna mogła się utlenić.


Pełen opis producenta:
BIO HENNA to 100% naturalna ziołowa farba do koloryzacji i pielęgnacji włosów. Uzyskasz kolor ciemnego brązu w chłodnej tonacji. 
BIO HENNA nie zawiera żadnych składników chemicznych. Składa się jedynie z roślin znanych w Indiach ze swoich właściwości barwiących oraz pielęgnujących. Dzięki naturalnym składnikom nie niszczy włosów, a nabłyszcza je, odżywia i wzmacnia. 
Do koloryzacji włosów długich.
W zestawie jednorazowe rękawiczki i czepek.
DZIAŁANIE:
- trwale koloryzuje,
- podkreśla naturalny odcień włosów,
- odżywia włosy i nadaje im objętość,
- zapewnia miękkie i lśniące włosy
- pomaga w zachowniau zdrowej skóry głowy
- korzystnie wpływa na porost włosów
PEŁEN SKŁAD:
Indigofera Tinctoria (Indygowiec) – sproszkowane barwiące części roślinne indygowca barwiańskiego
Lawsonia Inermis (Henna) – sproszkowane barwiące liście lawsonii bezbronnej
Emblica Officinalis (Amla) – sproszkowana agrest indyjski nadający włosom połysk, przyspieszający wzrost, zapobiegający siwieniu
Eclipta Alba (Bhringraj) - stymuluje wzrost włosów
Azadirachta Indica (Neem) - działa przeciwzapalnie 
Aloe Barbadensis (Aloes) - łagodzi podrażnienia
Acacia Concinna (Shikakai)- zmiękcza i wygładza

Bio Henna nie zawiera chemicznych wzmacniaczy koloru, barwników, pigmentów środków konserwujących, ddodatków zapachowych i aromatów. Nie zawiera 3-nitro-p-hydroxyethylaminophenolu.
SPOSÓB UŻYCIA:
1. Wymieszaj proszek z ciepłą wodą (ok. 50C) w ceramicznej lub szklanej miseczce aż do uzyskania  konsystencji gęstej pasty.
2. Umyj włosy szamponem Orientana i osusz ręcznikiem.
3. Nałóż rękawiczki ochronne, zabezpiecz ubranie przed zabrudzeniem.
4. Równomiernie rozprowadź przestudzoną mieszankę na umyte, lekko wilgotne włosy (od nasady aż po same końce).
5. Załóż czepek ochronny i pozostaw BIO HENNĘ na włosach na ok. 2 godziny
6. Spłucz dokładnie włosy ciepłą wodą. Przez 48h nie używaj szamponu, odżywek ani środków do stylizacji włosów.
Ostateczny kolor włosy uzyskają 2 dni od koloryzacji.
UWAGA! Jeśli masz bardzo jasne, rozjaśniane chemicznie lub całkowicie siwe włosy  przetestuj na jednym paśmie włosów przed pierwszym użyciem!



Jak nakładałam hennę:
Hennę(100g) przygotowała Lila wcześniejszego dnia wieczorem, żeby się „przegryzła”. Następnego dnia jak to roztrzepana ja, umyłam włosy pierwszy raz szamponem bez silikonów, bo na co dzień nie wyobrażam sobie mycia takimi szamponami i stosuję SLSy i silikony.  Włosy podeschły mi w większości naturalnie, jednak na koniec podsuszyłam je lekko suszarką. Gdy były jeszcze lekko wilgotne Lila nałożyła hennę zaczynając od włosów z tyłu głowy kończąc na grzywce. Nie dodawałyśmy żadnych dodatków do farby typu odżywka czy sok z cytryny. Całe szczęcie w opakowaniu były 2 pary rękawiczek ponieważ w trakcie nakładania jedna rękawiczka pękła. Po nałożeniu przykryłam włosy czepkiem, który nie wytrzymał napięcia i również pękł, wiec dodatkowo na włosy nałożyłam torebkę foliową. Ledwo co starczyło produktu na moje włosy, niby przykryte zostały całe włosy ale gdyby było go o kilka gramów więcej nie martwiłabym się przez pół koloryzacji czy starczy na włosy z przodu. Hennę trzymałam 2 godziny na włosach po czym dokładnie zmyłam ją z włosów czystą wodą.
Moja opinia:
Nie wiem czy to nasza wina czy po prostu henna ma to do siebie ze strasznie się kruszy i pół pokoju było pełne malutkich kuleczek henny. Pomijając to, hennę Orientana nakładała się lepiej od henny z Khadi, nie była taka tempa przez co łatwiej się ja nakładało. Jej bardzo specyficzny i intensywny zapach w przypadku obu firm jest taki sam.


Włosy po hennie lekko się przyciemniły i pogłębił się mój naturalny kolor, końce które były naturalnie sporo jaśniejsze od włosów u nasady prawie się wyrównały kolorystycznie. Włosy nabrały blasku, stały się zdrowsze, bardziej sypkie. Teraz tylko czas pokaże jak długo efekt będzie utrzymywał się na włosach. Niestety, zapomniałyśmy zrobić zdjęć przed nałożeniem, na dole znajdują się zdjęcia po 2 dniach od nałożenia henny.




Ogólnie jestem bardzo zadowolona z efektu, cieszę się że wypróbowałam hennę z Orientany ponieważ moim zdaniem lepiej spisuje się od tej z Khadi.
Gdzie możeny ją kupić?
Moja pochodzi ze sklepu Grota Bryza link TU. Kolor który wybrałam to gorzka czekolada.
Jeśli chodzi o cenę, za opakowanie 50g zapłacimy 24zł natomiast za 100g – 35zł.
Henna Khadi ma tylko jedną gramaturę tj 100gr i możemy ją kupić za 39.90 zł. Z doświadczenia wiem, że jedna henna Khadi ledwo wystarcza na moje włosy, właściwie muszę pominąć trochę pasm na długości, żeby starczyło na większość włosów. Z henną Orientana nie było tego problemu, nakładana była na całą długość włosów od czubka głowy po same końce, jedynie martwiłyśmy się, że może zabraknąć.

A wy jakie macie doświadczenie z farbowaniem włosów henną? Ja dopiero kilka razy  w ten sposób koloryzowałam włosy, więc jeśli macie dla mnie cenne rady to piszcie w komentarzach.

Zuza




Polecam
<a href="http://FRUPO.pl/">Sklep z artykułami dla dzieci i niemowląt FRUPO.pl</a>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i wyrażania swojej opini! :)