sobota, lutego 23, 2013

Maski i odżywki domowej roboty

Maski i odżywki domowej roboty

Znalazłam wiele różnych przepisów na maski i odżywki do włosów i zebrałam :) Oto kolejny zbiór :


Kuracja przy użyciu ciepłego oleju.
Kuracja przy użyciu ciepłego oleju jest jednym z najlepszych sposobów na odżywienie włosów i nadanie im objętości. Wszystko co musisz zrobić to wlać odrobinę oleju do foliowego woreczka i umieścić go w kubku. Teraz podgrzej olej poprzez wlanie do kubka gorącej wody. Gdy olej będzie już gorący, posmaruj nim włosy przy użyciu wacika lub pędzla do farbowania. Zabieg ten z pewnością odżywi twoje włosy.

Jogurt i majonez.
Z majonezu i jogurtu możemy zrobić bardzo dobrą odżywkę do naszych włosów. Obie substancje mają kwaśny odczyn i pomagają usunąć z włosów wszelkie zabrudzenia. Aby uzyskać dodatkowe właściwości odżywcze do jogurtu i majonezu możesz dodać papkę z melona, mango, awokado, banana i dyni. Jeśli chcesz uzyskać miękką konsystencję odżywki, do jogurtu i majonezu możesz dodać łyżkę oleju roślinnego i dokładnie wymieszać.


Odżywka z zielonej herbaty.
Zielona herbata doskonale nadaje się na odżywkę do włosów kręconych, pozostawiając je miękkie i gładkie. Aby przygotować odżywkę, zalej dwie torebki zielonej herbaty 2 szklankami wrzącej wody i pozostaw całość do ostygnięcia. Gdy herbata będzie chłodna, wyciśnij i wyjmij torebki z wywaru. Herbatę wylej na swoje włosy, dobrze wmasuj i pozostaw na około 3 minuty. Następnie spłucz włosy chłodną wodą. Twoje włosy będą miały delikatny zapach zielonej herbaty i będą wyjątkowo miękkie.


Odżywka z miodu.
Miód stosowany jako odżywka do włosów może zdziałać na nich cuda. Wymieszaj ze sobą miód i wodę w takiej samej ilości, a przygotowaną mieszankę nałóż na włosy. Pozostaw ją przez jakiś czas na głowie, a następnie spłucz ciepłą wodą. Płukanie powtórz dwa lub trzy razy, aby mieć pewność, że cały miód został spłukany. Odzywka ta sprawi, że twoje włosy będą miękkie i jedwabiste.


Odżywka z piwa.
Czy wiedziałaś, że piwo to bardzo dobra odżywka do włosów? Piwo przywraca włosom blask, podobnie jak inne drogie odżywki dostępne w drogeriach. Wszystko co musisz zrobić, to wylać piwo na swoją głowę i pozostawić je na włosach przez około 3 minuty. Po upływie tego czasu spłucz włosy. Białka i cukry zawarte w piwie wzmocnią keratynę we włosach, co z pewnością przywróci im blask.




Odżywka miętowa.
Odżywka z liści mięty może dać efekt lepszy od twojej ulubionej odżywki ze sklepu. Wystarczy garść świeżych liści mięty zaparzyć w dwóch szklankach wrzącej wody. Po ostygnięciu wylej na włosy ten orzeźwiający płyn. Dzięki temu twoje włosy będą odpowiednio odżywione i odzyskają blask.


Odżywka z miodu i banana.
Pół szklanki miodu zmieszanego z papką z banana może zdziałać cuda z twoimi włosami. Mieszankę nałóż na wilgotne włosy i pozostaw na około 30 minut. Po tym czasie dokładnie wypłucz włosy. Efekt z pewnością cię zaskoczy.


Odżywka z żółtka jajka.
Połączenie 1 łyżeczki oliwki dla dzieci, 1 żółtka i 1 szklanki wody to również doskonała odżywka do włosów. Dokładnie roztrzep żółtko jajka i dodaj do niego oliwkę. Ponownie wymieszaj całość. Teraz do mieszaniny dodaj wodę. Po wymieszaniu nałóż odżywkę na włosy i skórę głowy. Pozostaw ją na około 15 – 20 minut, a następnie spłucz. To jedna z najskuteczniejszych domowych odżywek do włosów i doskonale nadaje się do włosów suchych. Ponadto odżywka ta pomocna jest w walce z różnymi problemami z włosami.

23 komentarze:

  1. wow, bardzo dziekuję za wskazówki, wiele z nich z pewnością mi się przyda:)


    Pozdrawiam, R.L.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie próbowałam domowych sposobów, jakoś nigdy nie chciało mi się w to bawić (chyba jestem na nie zbyt leniwa) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też byłam :) ale musiałam próbować dosłownie wszystkie, bo moje włosy ledwo zyją :/

      Usuń
  3. bardzo ciekawe ! muszę kiedyś wypróbowac chociaż jedną ! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. o żadnym z tych sposobów niestety nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Żółtka, olej, oliwa, jogurt oraz majonez znam - stosuje od czasu do czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny post, a na niektóre pomysły, aż dziw, że nie wpadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy pierwszy raz je zobaczyłam, pomyslałam dokładnie to samo :)

      Usuń
  7. Mi by się przydało coś na szybszy wzrost włosów ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. od jakiegoś czasu próbuję sama siebie przekonać, że warto spróbować tej bananowej maski, jednak jakoś wizja tego banana mnie przeraża... Ale znając życie w końcu wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie przed chwilą przeczytałam Twój komentarz u mnie na temat odrostów.
      Rzeczywiście póki co nie wygląda to źle, ba nawet całkiem fajnie. Tym bardziej, że w naturalnym świetle mam jasny blond na głowie i ciemne odrosty co trochę przypomina "angielski blond", nie pamiętam gdzie, ale gdzieś spotkałam się z taką nazwą. Tak czy siak jak na razie jest dobrze, wytrzymuję z nimi. Jestem właśnie ciekawa jak będzie, kiedy będą miały one około 5-7cm. W końcu będzie ich znacznie więcej i będą bardziej widoczne... Zobaczymy. Może w najgorszym wypadku zrobię na włosach jakieś ciemniejsze pasemka w moim naturalnym kolorze tak jak Ty :)
      Póki co wytrzymuję z odrostami ;D

      Usuń
    2. Ja wytrzymałam chyba do ok 8-10cm i sie poddałam :)
      także życze powodzenia :) oby było ok ! :) i żebys nie musiała farbować :)

      Wiesz ten banan nie jest zły :P drożdżowa za to moim zdaniem jest tragiczna i chwilowo nie mam zamiaru jej wykorzystywać :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. kiedyś regularnie stosowałam odżywkę piwną, sama nie wiem dlaczego zaniechałam tej praktyki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie mogłam później pozbyć się zapachu piwa z włosów :/

      Usuń
  10. Zaskoczył mnie ten majonez, o tym nie słyszałam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mogę Ci powiedzieć, że w miarę się sprawdza :) tylko majonez musi być dobrej jakości i niezbyt wiele :)

      Usuń
  11. jajko kiedys uzywalam ale niemilo to wspominam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam tak z maseczką piwną oraz drożdżową :)

      Usuń
  12. O, fajnie o nich wiedzieć :)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie :) A szczególnie w zakładkę "PROJEKTY" gdzie umieszczam swoje ciuchy zrobione przeze mnie :) OBSERWUJEMY? :)
    DENZEE STYLE

    OdpowiedzUsuń
  13. kiedys próbowałam piwa na włosy...pogrubia włos!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swojej opini! :)