sobota, lutego 02, 2013

Włosy, włosy, włosy i... WŁOSY !

Włosy! Parę rad co robić, a co lepiej schować do szuflady :)

Cóż...  nigdy nie chciałam słuchać żadnych porad co do moich włosów i dbania o nie.
Jak już kiedyś pisałam mam gęste włosy do tego uwielbiają się puszyć i teraz są bardzo, ale to bardzo zniszczone, co oczywiście jest spowodowane moją własną głupotą, dlatego mam nadzieję, że moje doświadczenie i ten post trochę da wam do myślenia.

przykazań czego nie robić z włosami :) :

1. Nie chodź spać z mokrymi włosami!

2. Prostownicy i lokówce powiedz "NIE" i schowaj do szuflady. Codzienne prostowanie czy kręcenie niszczy włosy.  Zaraz będą pytania, ale co zrobić jeśli chce mieć proste włosy, a mam ni to kręcone, ni to proste i "wielkiego" lwa na głowie. No coż... ja mam dokładnie to samo i przez 6 lat dzień w dzień prostowałam włosy i dopiero teraz widać efekty. Włosy się jeszcze bardziej puszą, rozdwajają, łamią, wypadają i są jednym wielkim "sianem". Jednak znalazłam na nie super sposób:) jako, że kręcą mi się ale tylko po umyciu i gdy je rozczesze stają się lwem, to robię na lekko wilgotnych włosach dwa warkoczyki / dobierane i idę spać :) Od rana wstaje, zdejmuje gumki i rozplątuje włosy. Następnie lekko (!) przeczesuje je ręką (nie szczotką) i nakładam jedwab :) Za parę dni wrzuce zdjęcie jak to wygląda.
Oczywiście możemy używać prostownicy i lokówki, ale dziewczyny nie róbcie tego codziennie !


3. Farbowanie? Tak.. ale za 20 lat. Widzę pełno dziewczyn, które mają po 14-17 lat i farbują miesiąc w miesiąc włosy.
Szczerze mówić też popełniłam ten błąd... Po napisaniu matury postanowiłam coś zmienić i z ciemnej blondynki zrobiłam się na jasną. Już nie wliczam faktu, że musiałam farbować się co 3 tygodnie... co bardzo obciążyło i ZNISZCZYŁO moje włosy. Oczywiście na początku było świetnie, włosy były piękne i zadbane, a ja szczęśliwa. Jednak po pół roku zobaczyłam, że to nie są te same włosy. Jak pisałam wcześniej o prostowaniu...prostowanie + farbowanie = tragedia na głowie. Dlatego zastanówcie się zanim nałożycie trwałą farbę na włosy (tym bardziej nieumiejętnie), czy aby na pewno jest to wam do szczęścia potrzebne.

4. Częste mycie włosów + szampony i odżywki z sylikonami (SLS). Nie namawiam was abyście miały brudne i przetłuszczony włosy, ale gdy myjemy zbyt często włosy to stają się one suche, a skóra głowy zaczyna produkować więcej sebum, co w efekcie powoduje przetłuszczanie. Częste suszenie gorącym powietrzem nadmiernie wysusza włosy, które stają się matowe i łamliwe, a skóra głowy się przetłuszcza.

5. Częste suszenie gorącym powietrzem nadmiernie wysusza włosy, które stają się matowe i łamliwe, a skóra głowy się przetłuszcza.

6. Rozczesywanie mokrych włosów na siłę, szarpanie ich oraz chodzenie w "turbanie". Rozczesywanie na siłę może spowodować nieodwracalne zmiany struktury włosów. Należy to robić delikatnie, zaczynając od końcówek, używając odżywek wygładzających łuskę włosową. Natomiast gdy zakładamy turban na mokre włosy i jest on zbyt szczelnie związany powoduje pocenie się włosów i otwieranie łusek, co powoduje wyłamanie się włosów.


A co powinnaś robić?
DBAĆ! :)

Jak? Proste :):

1. Przed suszeniem, prostowaniem czy kręceniem "na ciepło" nanieś na włosy produkt, który ochroni je przed wysoką temperaturą np jedwab

2. Używaj odpowiednich produktów do swoich włosów. Najlepiej szampony i odżywki bez sylikonów (SLS'ów). Postaraj się odżywić i przywrócić zdrowy wygląd, oczywiście wszystko z umiarem i rozsądkiem :)

3. Olej na włosy! Wiem brzmi dziwnie, jednak pomaga i to bardzo :) nie mówię, że codziennie, ale raz czy dwa na tydzień, chyba, że masz bardzo zniszczone to zapamiętaj zasadę "im częściej tym lepiej :)".
Zapraszam do poczytania o olejowaniu włosów. 

4. Nie czesz włosów bez potrzeby :) Jest to także działanie mechaniczne i niszczy włosy.

Szanuj włosy, bo to, że teraz są zdrowe, piękne i błyszczące nie oznacza, że zawsze takie będą :)


7 komentarzy:

  1. Przydatne, przydatne. :D
    Pozdrawiam Zuza

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo pomocna notatka:D mam pytanie, co myślisz o farbowaniu włosów szamponetkę, czy niszczy tak samo jak farba, czy ma jakieś inne minusy? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci tak... wszystko zależy na jaki kolor farbujesz :)
      Niby ciemniejsza nie niszczy, ale czy ma to sens? U mnie zeszła po 3 myciach, albo i wcześniej, a u mojej koleżanki (była ciemną blondynka i chciała brąz) nie zeszła i ma odrosty.

      Napewno jeśli masz ciemne włosy i chcesz jaśniejsze to szamponetka nic nie zdziała. Natomiast kiedyś zrobiłam sobie czerwone włosy... i wyszły bardzo czerwono tj rudo :D i nie chciały zejść :(

      Usuń
    2. miałam ciemne blond włosy i zafarbowałam szamponetką blond:D różnica jest ogromna choć kolor nie wyszedł identyczny jak miał być, jestem o wiele bardziej zadowolona, jedyny minus jest taki, że wzięłam szaponetke na ponad 20 myć,nie pamiętam dokładnie, nie schodzi prawie wgl. chociaż robiłam nią jakieś 2tyg temu, chciałabym kolor taki jak mam teraz, ale nie widziałam nigdzie takiego odcieniu szamponetki:( zastanawiam się nad stałym farbowaniem szamponetką, moja koleżanka tak robi od jakichś 2 lat, znasz może jakieś minusy tego:D chętnie przeczytałabym posta na temat farbowania szamponetkami:D dziękuję za radę:D

      Usuń
    3. zrobię coś w najbliższym czasie na ten temat w takim razie :)

      i szczerze szmaponetka jest to "farba na 6-8" myć, natomiast te na 20 myć i powyżej działają już jak farby ale bez amoniaku :) więc zapewne w najbliższym czasie ci nie zejdzie i teraz jesli chcesz wrócić do swoich włosów... to jesli pofarbujesz te włosy co rozjasniłaś to dojdą prawdopodobnie do koloru jaki chcesz, jednak jak nałożysz je na swoje odrosty i będziesz trzymać tak samo długo jak na blond to wyjdą ci ciemniejsze.. w efekcie będziesz miała 3 różne kolory: ten blond pofarbowany na "swój", swój który wyszedł ciemniejszy plus kolejne odrosty :)

      Usuń
  3. A dlaczego nie powinno się chodzić spać z mokrymi włosami??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo wtedy ociera się je, łamie i ogólnie szkodzi :)
      Wiele "włosomaniaczek" Ci to powie :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swojej opini! :)